A tévépiacon egyre mélyebb nyomokat hagy a mesterséges intelligencia

2020.05.28
Újabb 8K-s tévékkel bővül itthon a Samsung idei készülékkínálata. Jönnek a „képkeret”, lifestyle típusú készülékek és a valódi térhatást nyújtó hangprojektorok – hangzott el a hazai leánycég online tájékoztatóján.

Megérkezett a piacvezető cég idei TV- és hangrendszer portfóliója, köztük a legújabb QLED 8K tévék, a különleges kialakítású The Serif, vagy a The Frame újabb változata, valamint a Q Sorozatú hangprojektorok.

A bennük lévő innovációk nemcsak a tartalomfogyasztást változtatják meg, hanem a készülékek a lakások meghatározó dizájnelemei is lesznek.” ¬– mondta el Rózsa Márton, a Samsung Magyarország fogyasztói elektronikai üzletágának vezetője.

Mesterséges intelligenciára épülő megoldások

A legújabb 8K-s csúcsmodell: a Q950TS, a készülék „InfinityScreen”képernyőjén a felhasználói élmény fokozása érdekében a káva aránya mindössze 1 százalék. Az idei sorozat QLED televíziói, beleértve a 4K-s változatokat is mesterséges intelligencia alapú megoldásokkal érkeznek.

Ilyen a DirectFullArray megjelenítés, amely a háttér világítást a jeleneteknek megfelelően szabályozza, az adaptív kép, amely egyszerre optimalizálja a megjelenítést az egyes képekhez és a környezet fényviszonyaihoz vagy az AI Quantum processzor révén a mélytanulás(DL) technológián alapuló felskálázás, amellyel a gyengébb minőségű tartalmak is automatikusan 4K vagy 8K felbontásban jelennek meg.



A rendszer erre oly módon képes, hogy elemez minden képkockát megkeresi hozzá a háttérkönyvtárban a 8K-s megfelelőjét, így javítva fel azt. A művelethez nem használ külső adatbázist, vagyis a felhasználók adatai nem kerülnek ki, a háttérbázist a folyamatos szoftverfrissítésekkel tölti ki.

A 8K-s tartalmak kapcsán Szöllősi János tartalommenedzser emlékeztetett rá, hogy a tartalomszolgáltatók jelenleg még 4k-s tartalmat szolgáltatnak. A márka S20-as okostelefonjai viszont már képesek 8K-s tartalmat készíteni, amit aztán meg lehet nézni a csúcskategóriás tévén. A 8K-s tartalmak jövőbeni bővülése érdekében a dél-koreai cég együttműködésre lépett a Netflix-szel és a Youtube-bal.

Az ügyfélélményhez a jó képhez jó hangnak is kell társulnia a megfelelő térhatás eléréséhez. Ezt segíti elő az új hangprojektorok tudása mellett a Q-Symphony technológia, ami nem halkítja le a tévé saját hangszóróit, hanem egy hangteret varázsol a felhasználó köré.

Az Object Tracking Sound+ (OTS+) a képernyőn látható mozgás elemzésével és térbeli lekövetésével a TV készülékekbe épített többsávos hangrendszereknek köszönhetően dinamikusan hozza létre a hanghatásokat, így valósághű hangot társít a látványos képek mellé. Az Active Voice Amplifier (AVA) pedig a környezeti zajokra reagálva állítja be a megfelelő hangerősséget, például megemeli az éppen folyó párbeszéd hangszintjét.

Így lesz a tévéből egyedi falikép

A Samsung még vizsgálja, hogy nálunk hosszabb távon mekkora lehet az igény az egyedi kialakítású, „képkeretes” dizájnú különleges tévékre, az azokat megtestesítő Lifestyle TV sorozatra. Ennek korábbi modelljei, köztük a The Frame idén már elérhető 32-, 43-, 50-, 55-, 65- és 75 colos változatban is a magyar piacon.

A készülékek „művészet módban”egyedi faliképpé válhatnak, a nemrég a spanyol Thyssen-Bornemisza Múzeum alkotásaival bővült 1200 darabot számláló művészeti gyűjtemény révén. Ezekhez társulhat egyedi festőállvány, vagy egy választható színű keret. A cég elhozta Magyarországra az eddig csak a nagyobb, fejlettebb piacokon árusított The Serif készüléket is.

A hangprojektorok is megújultak a Samsungnál. Az AcousticBeam technológia térhangzásával a felhasználók a képernyőn zajló történések középpontjába kerülhetnek. A Q Sorozatú hangprojektorok, köztük a Q800T, Dolby Atmos hangzással és Q Symphony technológiával érkeznek. A T Sorozat tagjai beépített központi hangszóróval javítják a tévék hangzását, az S sorozatú modellek pedig beépített virtuális asszisztensekkel teszik kényelmesebbé a használatot.

Ami a piaci kilátásokat illeti a cégnél 2020-ra eredetileg további dinamikusan növekvő tévépiacot terveztek, de a járvány miatt most reálisabb átlagban 3 százalékos visszaeséssel. Ezen belül azonban az UHD 75 colos kategóriában akár kétszeres eladásra is számítanak. A járvány velejárójaként megnőtt az online értékesítési csatorna részaránya. Az eddigi kevesebb, mint 30 százalékról a járvány idején megugrott 40 százalékra, éves átlagban 35 százalékra számítanak az idén.

Forrás: Digitrendi
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk